Thursday, December 08, 2005

På neshornjakt


Onsdag formiddag fikk vi sett både elefant (riktignok på litt avstand), bøffel og leopard. Da vi la ut på ny game drive onsdag ettermiddag var trackeren og guiden tidlig på sporet av en flokk på fire neshorn. Men de klødde seg litt i hodet av at de beveget seg ganske raskt, og - typisk nok - på tvers av veinettet i Sabi Sands. Så vår guide, Gawie (bror av Tinus), kjørte som en gal for å finne disse neshornene. Da vi til slutt fant flokken, ble det også oppklart hvorfor de fire neshornene beveget seg så raskt. Det var en flokk på tre hunndyr som ble jaget av en ekstremt kåt neshornokse ...

1 Comments:

Blogger Bente said...

Endelig fikk du se neshornet Sondre, som vi leita sånn etter i Kruger for tre år siden!! Skulle bare vore der eg or...nei nå må eg gje meg, eg e så misunnelig at eg dør snart.

2:53 PM  

Post a Comment

<< Home